Logo Kinesico
Kinesico Charlotte Cloetens Kinesico Charlotte Cloetens

MANUELE THERAPIE Kinesico manuele therapie

Manuele therapie richt zich op het optimaliseren van het volledige bewegingsstelsel, met speciale aandacht voor de wervelkolom. Elke regio van de wervelkolom heeft unieke kenmerken en eigenschappen, die leiden tot diverse bewegingsmogelijkheden.

Binnen de manuele therapie wordt een grondige kinesitherapeutische diagnose gesteld op basis van uitgebreid onderzoek. Vervolgens worden de juiste manuele technieken geselecteerd. Afhankelijk van de specifieke aandoening kunnen articulaire mobilisaties, manipulaties, neurogene mobilisaties, aangepaste oefentherapie of een combinatie van deze technieken worden toegepast.

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken die pijn en/of beperking kunnen verklaren:

• Onvoldoende beweeglijkheid van de gewrichten
  • Te beweeglijke gewrichten
  • Problemen ter hoogte van de zenuwen
  • Myofasciale (spier/bindweefsel) problemen
  • Houding
  • ...

Om een beter inzicht te krijgen in uw letsel, is educatie en informatieverstrekking van essentieel belang. We willen ervoor zorgen dat u een goed begrip hebt van uw blessure, inclusief de oorzaken, symptomen en mogelijke behandelingsmogelijkheden. Door u te informeren over uw kwetsuur kunnen we samenwerken om de juiste stappen te zetten naar herstel.

Daarnaast maken we gebruik van mobilisatietechnieken, zowel actief als passief, en specifieke oefentherapie om uw functioneren weer te optimaliseren.

Kinesico manuele therapie